Basit öğe kaydını göster

DanışmanErdem, Haluk
YazarHamlacıbaşı, Fatma Ümit
Veri Giriş Tarihi2016-05-05T09:22:29Z
Veri Onay Tarihi2016-05-05T09:22:29Z
Yayın Tarihi2008
Künye BilgisiHamlacıbaşı, Fatma Ümit. Yiyecek turizmi ve yiyecek turizmi açısından Bozcaada'nın kaynakları. danışman Haluk Erdem. Çanakkale: Çanakkale 18 Mart Üniverstiesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. 121 s.tr_TR
Handle Bağlantısıhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/610
ÖzetÜlkemizin dünya turizm pazarındaki vitrini, temiz denizi ve doğal özellikleriyle Akdeniz ve Ege kıyılarıdır. Bunun sonucu olarak yatak kapasitesinin % 65'i bu sahillerde toplanmış ve turistik sezon yaz ayları ile sınırlı kalmıştır. Turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması bu durumun yarattığı sakıncaları ortadan kaldıracaktır. Değişen turistik talebi karşılamak üzere oluşturulacak yiyecek turizmi politikaları, turizm çeşitleri arasında önemli bir yer tutmaktadır. Bozcaada, yiyecek turizmi açısından zengin kaynaklara sahiptir. Ada coğrafyasından kaynaklanan özelliklerinin yanı sıra; kendine özgü, çok kültürlü mutfağının ve yerel şarabının turistik ürün olarak geliştirilmesi ve pazarlanması halinde geleneksel konukseverlikle birleşen kültürel zenginlikler Bozcaada'nın çekici bir yöre durumuna gelmesini sağlayacaktır. Bu çalışmada, yiyecek turizmi bir turizm çeşidi olarak incelenmiş, Kanada, Güney Afrika Cumhuriyeti ve Avustralya'nın yiyecek turizmi stratejilerine dikkat çekilmiştir. Ayrıca yiyecek turizmi açısından Bozcaada mutfak kültürüne ait 83 reçete sözlü tarih çalışması sonucunda ortaya çıkarılmış ve Bozcaada'nın yiyecek turizmi kaynaklarının değerlendirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
ÖzetMediterranean and Aegean Coasts are vitrine of our country in the world tourism market. 65 % of touristic investments have been made in these destinations according to mass coastal tourism and the touristic season had become parallel to summer season. Diversification of touristic product and extending touristic season to twelve months will clear these inconveniences. Food Tourism policies which will be developed to meet the changing touristic demand have a very important part within tourism diversification. Bozcaada has a great potential in terms of food tourism. Besides the geographical characteristics as an Aegean island, Bozcaada has an authentic culinary culture and also a variety of locally produced wines. To promote and market all these products beside rich island culture with traditional Turkish hospitality will ensure Bozcaada's place as a charming destination among others. Food tourism as a tourism product is the subject matter of this study. Food tourism strategies of Canada, Republic of South Africa and Australia were examined. Another subject is to identify the sources of food tourism in Bozcaada. 83 recipes were collected and classified for this study and some underlying suggestions have made to utilize these sources.tr_TR
Dilturtr_TR
Erişiminfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Anahtar KelimelerTurizm Pazarlamasıtr_TR
Anahtar KelimelerTurizm Türleritr_TR
Anahtar KelimelerTürk Mutfağıtr_TR
Anahtar KelimelerYemek Pişirmetr_TR
Anahtar KelimelerYemek Tarifleritr_TR
Anahtar KelimelerTourism Marketingtr_TR
Anahtar KelimelerTourism Speciestr_TR
Anahtar KelimelerTurkish Cuisinetr_TR
Anahtar KelimelerCookingtr_TR
Anahtar KelimelerRecipestr_TR
BaşlıkYiyecek turizmi ve yiyecek turizmi açısından Bozcaada'nın kaynaklarıtr_TR
Diğer BaşlıkFood tourism and food tourism sources of Bozcaadatr_TR
Yayın TürüYüksek Lisans Tezitr_TR
Üniversite/Enstitü/BölümÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster