Yiyecek turizmi ve yiyecek turizmi açısından Bozcaada'nın kaynakları
Künye
Hamlacıbaşı, Fatma Ümit. Yiyecek turizmi ve yiyecek turizmi açısından Bozcaada'nın kaynakları. danışman Haluk Erdem. Çanakkale: Çanakkale 18 Mart Üniverstiesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2008. 121 s.
Özet
Ülkemizin dünya turizm pazarındaki vitrini, temiz denizi ve doğal özellikleriyle Akdeniz ve Ege kıyılarıdır. Bunun sonucu olarak yatak kapasitesinin % 65'i bu sahillerde toplanmış ve turistik sezon yaz ayları ile sınırlı kalmıştır. Turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması bu durumun yarattığı sakıncaları ortadan kaldıracaktır. Değişen turistik talebi karşılamak üzere oluşturulacak yiyecek turizmi politikaları, turizm çeşitleri arasında önemli bir yer tutmaktadır. Bozcaada, yiyecek turizmi açısından zengin kaynaklara sahiptir. Ada coğrafyasından kaynaklanan özelliklerinin yanı sıra; kendine özgü, çok kültürlü mutfağının ve yerel şarabının turistik ürün olarak geliştirilmesi ve pazarlanması halinde geleneksel konukseverlikle birleşen kültürel zenginlikler Bozcaada'nın çekici bir yöre durumuna gelmesini sağlayacaktır. Bu çalışmada, yiyecek turizmi bir turizm çeşidi olarak incelenmiş, Kanada, Güney Afrika Cumhuriyeti ve Avustralya'nın yiyecek turizmi stratejilerine dikkat çekilmiştir. Ayrıca yiyecek turizmi açısından Bozcaada mutfak kültürüne ait 83 reçete sözlü tarih çalışması sonucunda ortaya çıkarılmış ve Bozcaada'nın yiyecek turizmi kaynaklarının değerlendirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Mediterranean and Aegean Coasts are vitrine of our country in the world tourism market. 65 % of touristic investments have been made in these destinations according to mass coastal tourism and the touristic season had become parallel to summer season. Diversification of touristic product and extending touristic season to twelve months will clear these inconveniences. Food Tourism policies which will be developed to meet the changing touristic demand have a very important part within tourism diversification. Bozcaada has a great potential in terms of food tourism. Besides the geographical characteristics as an Aegean island, Bozcaada has an authentic culinary culture and also a variety of locally produced wines. To promote and market all these products beside rich island culture with traditional Turkish hospitality will ensure Bozcaada's place as a charming destination among others. Food tourism as a tourism product is the subject matter of this study. Food tourism strategies of Canada, Republic of South Africa and Australia were examined. Another subject is to identify the sources of food tourism in Bozcaada. 83 recipes were collected and classified for this study and some underlying suggestions have made to utilize these sources.
Koleksiyon
- Tez [172]