• Giriş
    Öğe Göster 
    •   BİSAV e-arşiv Ana Sayfası
    • Sözlü Tarih Araştırmaları Veri Tabanı
    • Makale
    • Öğe Göster
    •   BİSAV e-arşiv Ana Sayfası
    • Sözlü Tarih Araştırmaları Veri Tabanı
    • Makale
    • Öğe Göster
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hayat Bilgisi derslerinde sözlü tarihle kültürel mirasın öğretimi

    Thumbnail
    Tarih
    2019-11-13
    Yazar
    Dere, İlker
    Metadata
    Tüm öğe kaydını göster
    Özet
    Türk toplumunun kültürel, milli ve manevi değerleriyle ilgili çeşitli konuları içeren hayat bilgisi dersleri sayesinde öğrenciler, yaşadığı toplumu tanımaya başlarlar. Toplumun kültürü ve değerlerinin en önemli ve yakın kaynakları ailelerdir. Öğrenciler, özellikle yaşlı insanlarla konuşarak kendi kültürlerini öğrenebilirler. Bu bağlamda kültür ve değer öğretiminde kullanılabilecek en uygun yöntemlerden birisi sözlü tarihtir. Bir sözlü tarih çalışmasında öğrenciler; aile üyeleri, akrabaları ve komşularıyla görüşür ve temel bilimsel adımları takip ederek toplumun kültürünü ve değerlerini keşfederler. Bu araştırma, somut olmayan kültürel miras ögelerinin öğretiminde sözlü tarih yönteminin katkılarını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseni kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, Bursa’nın Nilüfer ilçesinde hizmet veren özel bir okulun 2. sınıf öğrencileri (24) oluşturmaktadır. Öğrenciler, velilerin yazılı izniyle ortak araştırmacının okuttuğu çeşitli sınıflardan seçilmiştir. Araştırmada Ön Bilgi Değerlendirme Formları, Son Bilgi Değerlendirme Formları, Çalışma Değerlendirme Soruları ve Kaynak Kişi Görüşme Değerlendirme Formlarından veri toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analizine tabii tutularak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, sözlü tarih uygulamasının öğrencilerin yakın çevresindeki somut olmayan kültürel miras ögelerini tanımalarını sağladığını göstermiştir. Ayrıca değişim ve sürekliliği algılayan öğrenciler, değişimin daha çok olumsuz boyutuna odaklanmıştır. Bunların yanında kaynak kişiler, çalışmanın iki nesli bir araya getirdiğine ve kültürün tanınmasına yardımcı olduğuna dikkat çekmişlerdir.
    Bağlantı
    http://hdl.handle.net/20.500.11834/3822
    Koleksiyon
    • Makale [116]

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    İletişim | Geri Bildirim
    Theme by 
    @mire NV
     

     


    Göz at

    Tüm BİSAV e-arşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreHazırlayan/DestekleyenBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreHazırlayan/Destekleyen

    Hesabım

    GirişKayıt

    DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
    İletişim | Geri Bildirim
    Theme by 
    @mire NV