Eğitim tarihi araştırmalarında sözlü tarih uygulaması
Künye
Güçlü, Mustafa. (2013). Eğitim tarihi araştırmalarında sözlü tarih uygulaması. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 1, s. 100-113.
Özet
Yapılan bu araştırmanın amacı, eğitim tarihi araştırmalarında kullanılan sözlü tarih yönteminin özellikleri ve uygulaması hakkında bilgi vermektir. Bu amaç çerçevesinde internet ve kütüphane ortamında taramalar yapılmış, elde edilen makaleler araştırmanın amacı doğrultusunda analiz edilmiştir. Araştırma deseni belgeseldir. Araştırma sonunda sözlü tarih yönteminin uygulanması sürecinde karşılaşılabilecek olan sorunlar yanında yöntemin uygulamasına ilişkin esaslar belirlenmiştir. The aim of this study is to give information on the properties and application of the method of oral history used in the research of history of education. To this aim, surveys were conducted in the library and in the internet, and the articles obtained were analyzed in line with the aim of the study. Research design is documantary. In the final section of the study, problems to be encountered and fundamentals regarding the application of the method were determined.
Koleksiyon
- Makale [116]