Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin kuruluş süreci üzerine bir sözlü tarih denemesi
Künye
Sağlam, Mehmet. (2012). Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin kuruluş süreci üzerine bir sözlü tarih denemesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45, 2, s. 275-296.
Özet
Bu çalışmayla, Ankara Üniversitesi Eğitim (Bilimleri) Fakültesi’nin kuruluş hikayesi, hem yazılı kaynaklardan hem de bu süreçte aktif görev alan ve katkıda bulunan önemli üç kişinin anlatılarına bağlı olarak sunulmaya çalışılmaktadır. Kuruluş döneminde yaşanan pek çok gelişme, güçlük ve çözüm çabaları Prof. Dr. İhsan Doğramacı, Prof. Dr Hamide Topçuoğlu ve Prof Dr. Yaşar Karayalçın’ın kendi orijinal anlatılarıyla ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Fakültenin kurulmasından önce eğitim fakültelerinin kurulmasına yönelik yapılmış olan girişimler, bunların başarısızlıkla sonlanması daha çok yazılı kaynaklarda görülürken, yazılı kaynaklarda rastlamadığımız bireysel deneyim ve yaşanmışlıklar ise o süreci birebir yaşayan bu önemli üç kişinin anlatılarında gizlidir. Bu vesileyle bu çalışmanın anlatılarla, yazılı belgelerde eksik olanı tamamlama çabasından öteye bir iddiası bulunmamaktadır. With this study, the story of the establishment of the Ankara University Faculty of Educational Sciences is tried to be presented through making use of both the written documents and the narratives of three important people having an active role during the establishment of this process. Many of the developments, difficulties, and solution efforts taking place during the foundation period are tried to be introduced by the original narratives of Prof. Dr. İhsan Doğramacı, Prof. Dr. Hamide Topçuoğlu and Prof. Dr. Yaşar Karayalçın. While the pre-faculty attempts to found educational faculties and their failures are seen in the written documents, the personal experiences and the lived things which cannot be seen in the written documents are hidden in the speeches of these people. Therefore, this study does not have a further state that aims to complete what is incomplete in the written documents.
Bağlantı
http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/1731/18395.pdfhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/678
Koleksiyon
- Makale [116]