"Öğrenci işi" üniversite öğrencilerinin gündelik hayatı:İstanbul örneği
Künye
Deniz, A. Çağlar. "Öğrenci işi" üniversite öğrencilerinin gündelik hayatı: İstanbul örneği, İstanbul: İletişim, 2014.
Özet
İstanbul’a, sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da en büyük kentlerinden birine “okumaya” gelmek… Sadece derslerle, hayat gailesiyle değil bir metropol olan İstanbul’la da mücadele etmek… A. Çağlar Deniz, “Öğrenci İşi”nde İstanbul’a okumak için gelen üniversite öğrencilerinin uyum sağlama “taktiklerini” tespit etmeye çalışıyor. Bu taktiklerin gençlerin sosyal ve kültürel sermayelerine göre değişip değişmediğini, ideolojik veya dini gruplara üye olunmasıyla farklılaşıp farklılaşmadığını, etnisite yahut cinsiyet değişkenlerine göre ayrışıp ayrışmadığını etraflı şekilde değerlendiriyor. Üstelik bunu “gündelik hayat teorisi” çerçevesiyle ele alıyor. Dolayısıyla üniversite gençliğinin kültürel özelliklerine, gündelik yaşamlarını sürdürürken neleri dikkate alıp almadıklarına, aralarındaki “sembolik” dile ve bunun taşıdığı anlamlara da dikkat çekiyor.
Koleksiyon
- Kitap [329]