Sözlü tarihin bir öğretim yaklaşımı olarak tarih derslerinde kullanımı
Künye
Demircioğlu, İsmail Hakkı. (2005). Sözlü tarihin bir öğretim yaklaşımı olarak tarih derslerinde kullanımı. II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, s. 310-315.
Özet
Geçmişe ait sözlü kanıt ve delillerin kayıt ve analizi olarak kabul edilen sözlü tarihe dayalı çalışmaların ll. Dünya Savaşı'nı takip eden yıllarda hız kazandığı bilinmektedir. Bu dönemde, yönetenler ve meşhur insanların tarihinin yanında, sözlü tarih yoluyla yönetilen ve sıradan insanların tarihinin de araştırılmaya başlandığı görülmektedir. Özellikle, sosyal tarih bağlamında, sıradan insanların; çiftçilerin, balıkçıların, demiryolu işçilerinin, kadınların ve fabrikalarda çalışanların hayatları ve geçmişleri sözlü tarih yoluyla gün ışığına çıkarılmaya çalışılmıştır. Bir tarih araştırma yöntemi ve bir tarih yazım biçimi olan sözlü tarihin ne olduğu, nasıl kullanılması gerektiği gibi konularda değişik çalışmaların yapıldığı bilinmektedir. Buna karşın, özellikler ülkemizde, sözlü tarihin, tarih derslerinde bir öğretim yaklaşımı olarak nasıl kullanılması gerektiğiyle ilgili çalışmaların sınırlı olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmayla, ülkemizde tarih öğretimiyle ilgilenenlere faydalı olabileceği ümidiyle, sözlü tarihin bir öğretim yaklaşımı olarak tarih derslerinde nasıl kullanılabileceği teorik 'olarak ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Bağlantı
http://etarih.com/tarih/i_h_demircioglu/sozlu_tarih_i_demirci.pdfhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/480
Koleksiyon
- Makale [116]