Sosyal bilgiler dersi tarih ünitelerinde bir yöntem olarak sözlü tarih
Künye
Sarı, İbrahim. Sosyal bilgiler dersi tarih ünitelerinde bir yöntem olarak sözlü tarih. danışman Muhammet Şahin. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2002. 105 s.
Özet
Bu araştırmada literatür araştırması yöntemi kullanılmış olup araştırma, giriş, üç bölüm ve sonuçtan oluşmaktadır. Giriş kısmında, sosyal bilim ve sosyal bilgiler kavramları ele alınarak, sosyal bilgiler öğretimi ve bununla ilişkili olarak tarih öğretimi kavramları üzerinde durulmuştur. I. Bölümde, akademik tarih ile sözlü tarih arasındaki ilişkinin, Amerika, İngiltere ve Almanya örneklerinden yola çıkarak gelişim süreci işlenmiş, sözlü tarih ile sözlü gelenek arasındaki fark belirlenmiş ve sözlü tarihin akademik tarihe etkisi tartışılmıştır. II. Bölümde, sözlü tarihin eğitim ile bağlantısı ele alınarak İngiltere ve Amerika'daki okullarda uygulanan sözlü tarih etkinliklerine bakılmış ve Türkiye'de nasıl uygulanabileceği tartışılmıştır. III. Bölümde ise sözlü tarih uygulamaları için tavsiyeler ve uygulama sorulan vardır. Araştırma, sözlü tarih yöntemine dayalı tarih öğretimi ile tarih derslerinin daha ilginç ve zihinlerde daha kalıcı olabileceğini savunmaktadır. This study which includes introduction, three parts and conclusion was conducted by using literature research. Introduction part, the concepts of social science and social studies were taken, social studies teaching and related to it history teaching were to mentoined about. In first section the development of relationship between academic history and oral history was searched with the help of the examples in America, England and Germany; difference between oral history and oral tradition was determined; and the impact of oral history on academic history was disscussed. In second section, oral history activities that are performed in the schools of America and England were searched taking the interaction between oral history and education. And also how oral history can be applied in Turkey was discussed. In third section there are advices about the application of oral history and the questions about it. This study as a result suggest that history courses would be more interesting with history teaching, which is relied on oral history method.
Koleksiyon
- Tez [172]