Tarihe 1000 canlı tanık, tarihte 1000 canlı çocuk:(Bir sözlü tarih uygulamasından çıkarsamalar)
Künye
Eraslan, Levent. (2004). Tarihe 1000 canlı tanık, tarihte 1000 canlı çocuk: (Bir sözlü tarih uygulamasından çıkarsamalar). Journal of Human Sciences, 1, 1, s. 1-25.
Özet
Sözlü tarih, geleneksel tarih yazımcılarının pek rağbet etmedikleri ya da önem vermedikleri bir yöntemdir. Oysa sözlü tarih, tarihi yaşayanların canlı olarak aktardıklarıdır. Bu bağlamda sözlü tarih canlı tarihin kendisidir. Geleneksel tarih, geçmişi bize kuru, formal yazılı dünya aracılığıyla verir oysa sözlü dünya gerçektir ve tarihi canlandırır. Bu araştırmanın amacı sözlü tarih yöntemi ile hazırlanmış “Tarihe 1000 Canlı Tanık Projesine” dahil bir grup öznenin çocukluk ve eğitim yaşantılarını çeşitli referans noktalarında değerlendirmektir. Böylece Cumhuriyetin ilk yıllarında çocukluk dönemlerini yaşayan öznelerin dilinden dönemin sosyolojik kodları incelenecektir. Bu araştırma genç sayılabilecek bir Cumhuriyete sahip olan ülkemizin, dönemsel özelliklerini tanıklarının dilinden kayıt altına alınması gerekliliğini de vurgulamak amaçlıdır. Çünkü bu kayıtlar geleceğe bırakılacak çok önemli tanıklıklardır.
Bağlantı
https://www.j-humansciences.com/ojs/index.php/IJHS/article/download/166/166http://hdl.handle.net/20.500.11834/177
Koleksiyon
- Makale [116]