Tarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem:Sözlü tarih
Künye
Akçalı, Aslı Avcı, Aslan, Erdal. (2012). Tarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem: Sözlü tarih. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20, 2, s. 669-688.
Özet
Sözlü tarih, bir araştırma yöntemi olarak tarih yazıcılığı ve öğretimi için önemli
veriler, bakış açıları ve uygulama olanakları sağlamaktadır. Geçmişi çok eskiye
dayansa da sözlü tarih uzunca bir dönem tarihçilerin gündemi dışında kalmıştır.
Özellikle II. Dünya Savaşı sonrasında ise zengin bir araştırma ve veri kaynağı olarak
araştırmacıların başvurduğu bir yöntem haline gelmiştir. Bu araştırmada öncelikle sözlü
tarihin ne olduğu, tarihsel geçmişi ve günümüzdeki algılanış biçimi değerlendirilmiştir.
Ardından sözlü tarihin tarihçilik, tarih eğitimi ve toplum açısından taşıdığı değerden
bahsedilmiş ve bir yöntem olarak ne açılardan eleştirildiği konusuna değinilmiştir.
Son olarak ise tarihçiler ve eğitimcilerin sözlü tarih çalışması yaparken nelere dikkat
etmeleri gerektiği konusu işlenmiştir. Oral history as a historical research method provides important data, perspectives and
application opportunities for historiography and history teaching. Oral history has been out of
the agenda of the historians for a long time even it goes back to old times. However, it became the
method that the researchers referred as a rich research and the data source especially after the II.
World War. In this research, first it has been interpreted what the oral history is, its historical past
and its form of perception today. After this, it has been mentioned the value that the oral history
conveys in terms of historiography, history education and the society and from which angles
the oral history is criticized as a method. Finally, it has been discussed what the historians and
educators should attend while making oral history studies.
Koleksiyon
- Makale [116]