Yazar | Dere, İlker | |
Veri Giriş Tarihi | 2019-11-13T11:19:49Z | |
Veri Onay Tarihi | 2019-11-13T11:19:49Z | |
Yayın Tarihi | 2019 | |
Künye Bilgisi | Dere, İlker. (2019). Sözlü tarih eğitim uygulamalarına entegrasyonunda bir başarı öyküsü: the foxfire projesi. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 12, 2, s. 511-531. | tr_TR |
ISSN | 1308-1659 | |
Handle Bağlantısı | http://hdl.handle.net/20.500.11834/3821 | |
Özet | Tarih biliminin veri toplama araçlarından biri olan sözlü tarih, eğitim uygulamalarında bir öğrenme ve öğretme yöntemi olarak da kullanılmaktadır. Sözlü tarih çalışmaları, eğitim alanında genelde bir proje kapsamında yapılmaktadır. Yapılan bu projelerin en ünlüsü, Cornell Üniversitesi’nden 1966 yılında mezun olduktan sonra Amerika Birleşik Devletleri’nin Georgia Eyaleti’nde hizmet veren Rabun Gap-Nacoochee Lisesi’nde görev yapmaya başlayan Eliot Wigginton tarafından başlatılan The Foxfire Projesi’dir. Bu başarılı girişim, 1966’dan günümüze kadar ara verilmeksizin sürdürülmüştür. Bu çalışmanın amacı, okul temelli sözlü tarih projelerinin öncüsü olan The Foxfire Projesi’nin 1966’dan günümüze kadar uzanan başarı öyküsünü ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmada doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Veri analizi sonucunda The Foxfire Projesi’yle ilgili bazı önemli bulgulara ulaşılmıştır. Birincisi, ilk defa 1968 yılında bir okul dergisi olarak başlayan The Foxfire, Amerika ve dünya çapında bilimsel bir dergi
hüviyeti ve ünü kazanmıştır. İkincisi, öğrencilerin sözlü tarih çalışmalarını bir araya getiren ve büyük bölümü öğretmen Wigginton tarafından düzenlenen 12 ciltlik kitap serisi yayımlanmıştır. Üçüncüsü, bu proje kapsamında zaman içinde geliştirilen öğrenme ve öğretme tecrübeleri, “The Foxfire Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımı” adıyla bir modele dönüştürülmüştür. Son olarak bu proje, Amerika’da birçok okulda benzer projelerin yapılmasına ve dergilerin çıkarılmasına ilham kaynağı olmuştur. | tr_TR |
Dil | tur | tr_TR |
Erişim | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Oral History | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Social Studies | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Education | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Teaching History | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Local History | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | The Foxfire Project | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Sözlü Tarih | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Sosyal Bilgiler Eğitimi | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Tarih Öğretimi | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Yerel Tarih | tr_TR |
Başlık | Sözlü tarih eğitim uygulamalarına entegrasyonunda bir başarı öyküsü:the foxfire projesi | tr_TR |
Diğer Başlık | A success story in ıntegration of oral history to educational ımplementations:the foxfire project | tr_TR |
Yayın Türü | Article | tr_TR |
Dergi Adı | Kurumsal Eğitimbilim Dergisi | tr_TR |
Cilt | 12 | tr_TR |
Başlangıç Sayfası | 511 | tr_TR |
Bitiş Sayfası | 531 | tr_TR |