Basit öğe kaydını göster

Hiçdurmaz, Muzaffer
Özbey, Büşra Nur
Yerli, Deniz
Aksan, Merve
Narcı, Murat
Özar, Seray Hazal
Pardı, Ümran
Tunalı, Zeynep
2016-04-22T09:44:21Z
2016-04-22T09:44:21Z
2013
http://hdl.handle.net/20.500.11834/320
Bu görüşme Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi tarafından Türk Sineması Görsel Hafıza Projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında yapılan görüşmelerin sayısı 54’tür.
Muzaffer Hiçdurmaz’ın set hayatı Lütfi Akad’ın Meyhanecinin Kızı filmi ile başlar. 1962 yılına kadar Yerli Film’in yapımlarında çalışmaya devam eden Hiçdurmaz, 1968’de askerden geldikten sonra Vesikalı Yarim filminde çalışır. 1969 yılında Pasolini’nin Medea filminde hem rol alır hem de prodüksiyon asistanlığı yapar. Elia Kazan’ın Türkiye’de çektiği tek film olan Amerika Amerika’da da prodüksiyon ve set işçisi olarak çalışır. Sinema filmi çekimlerindeki “takım sözleşmesi” fikrinin mucidi olduğunu aktaran Hiçdurmaz, Üç Tekerlekli Bisiklet filminden itibaren yönetmen yardımcılığına başlar. 1987 yılında çektiği Çark filmi ile birlikte yönetmenliğini yaptığı toplam üç filmi vardır.tr_TR
Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezitr_TR
00:26:42tr_TR
audio/x-mpegtr_TR
turtr_TR
info:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Akad, Ömer Lütfitr_TR
Sunal, Kemaltr_TR
Yol Filmitr_TR
Güney, Yılmaztr_TR
Muzaffer Hiçdurmaz ile sözlü tarih görüşmesitr_TR
Görüşme
03.03.1944, Eskişehir; T.C.; Erkek; Yönetmen, Yönetmen Yardımcısıtr_TR
Türkiye, İstanbultr_TR


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster