Görüşülen Kişi | Hiçdurmaz, Muzaffer | |
Görüşen Kişi | Özbey, Büşra Nur | |
Görüşen Kişi | Yerli, Deniz | |
Görüşen Kişi | Aksan, Merve | |
Görüşen Kişi | Narcı, Murat | |
Görüşen Kişi | Özar, Seray Hazal | |
Görüşen Kişi | Pardı, Ümran | |
Görüşen Kişi | Tunalı, Zeynep | |
Veri Giriş Tarihi | 2016-04-22T09:44:21Z | |
Veri Onay Tarihi | 2016-04-22T09:44:21Z | |
Görüşme Tarihi | 2013 | |
Handle Bağlantısı | http://hdl.handle.net/20.500.11834/320 | |
Açıklama | Bu görüşme Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi tarafından Türk Sineması Görsel Hafıza Projesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Proje kapsamında yapılan görüşmelerin sayısı 54’tür. | |
Görüşme Özeti | Muzaffer Hiçdurmaz’ın set hayatı Lütfi Akad’ın Meyhanecinin Kızı filmi ile başlar. 1962 yılına kadar Yerli Film’in yapımlarında çalışmaya devam eden Hiçdurmaz, 1968’de askerden geldikten sonra Vesikalı Yarim filminde çalışır. 1969 yılında Pasolini’nin Medea filminde hem rol alır hem de prodüksiyon asistanlığı yapar. Elia Kazan’ın Türkiye’de çektiği tek film olan Amerika Amerika’da da prodüksiyon ve set işçisi olarak çalışır. Sinema filmi çekimlerindeki “takım sözleşmesi” fikrinin mucidi olduğunu aktaran Hiçdurmaz, Üç Tekerlekli Bisiklet filminden itibaren yönetmen yardımcılığına başlar. 1987 yılında çektiği Çark filmi ile birlikte yönetmenliğini yaptığı toplam üç filmi vardır. | tr_TR |
Hazırlayan/Destekleyen | Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi | tr_TR |
Görüşme Süresi | 00:26:42 | tr_TR |
Kayıt Türü | audio/x-mpeg | tr_TR |
Dil | tur | tr_TR |
Erişim | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Akad, Ömer Lütfi | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Sunal, Kemal | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Yol Filmi | tr_TR |
Anahtar Kelimeler | Güney, Yılmaz | tr_TR |
Görüşme Başlığı | Muzaffer Hiçdurmaz ile sözlü tarih görüşmesi | tr_TR |
Yayın Türü | Görüşme | |
Görüşülen Kişi Künye | 03.03.1944, Eskişehir; T.C.; Erkek; Yönetmen, Yönetmen Yardımcısı | tr_TR |
Görüşme Yeri | Türkiye, İstanbul | tr_TR |