Basit öğe kaydını göster

YazarAkçalı, Aslı Avcı
YazarAslan, Erdal
Veri Giriş Tarihi2016-06-23T07:54:08Z
Veri Onay Tarihi2016-06-23T07:54:08Z
Yayın Tarihi2012
Künye BilgisiAkçalı, Aslı Avcı, Aslan, Erdal. (2012). Tarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem: Sözlü tarih. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20, 2, s. 669-688.tr_TR
Handle Bağlantısıhttp://www.kefdergi.com/pdf/20_2/20_2_20.pdf
Handle Bağlantısıhttp://hdl.handle.net/20.500.11834/1673
ÖzetSözlü tarih, bir araştırma yöntemi olarak tarih yazıcılığı ve öğretimi için önemli veriler, bakış açıları ve uygulama olanakları sağlamaktadır. Geçmişi çok eskiye dayansa da sözlü tarih uzunca bir dönem tarihçilerin gündemi dışında kalmıştır. Özellikle II. Dünya Savaşı sonrasında ise zengin bir araştırma ve veri kaynağı olarak araştırmacıların başvurduğu bir yöntem haline gelmiştir. Bu araştırmada öncelikle sözlü tarihin ne olduğu, tarihsel geçmişi ve günümüzdeki algılanış biçimi değerlendirilmiştir. Ardından sözlü tarihin tarihçilik, tarih eğitimi ve toplum açısından taşıdığı değerden bahsedilmiş ve bir yöntem olarak ne açılardan eleştirildiği konusuna değinilmiştir. Son olarak ise tarihçiler ve eğitimcilerin sözlü tarih çalışması yaparken nelere dikkat etmeleri gerektiği konusu işlenmiştir.tr_TR
ÖzetOral history as a historical research method provides important data, perspectives and application opportunities for historiography and history teaching. Oral history has been out of the agenda of the historians for a long time even it goes back to old times. However, it became the method that the researchers referred as a rich research and the data source especially after the II. World War. In this research, first it has been interpreted what the oral history is, its historical past and its form of perception today. After this, it has been mentioned the value that the oral history conveys in terms of historiography, history education and the society and from which angles the oral history is criticized as a method. Finally, it has been discussed what the historians and educators should attend while making oral history studies.tr_TR
Dilturtr_TR
YayınlayanKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesitr_TR
Erişiminfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
Anahtar KelimelerSözlü Tarihtr_TR
Anahtar KelimelerTarih Eğitimi/Öğretimitr_TR
Anahtar KelimelerOral Historytr_TR
Anahtar KelimelerHistory Education/Teachingtr_TR
BaşlıkTarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem:Sözlü tarihtr_TR
Yayın TürüMakaletr_TR
Dergi AdıKastamonu Eğitim Dergisitr_TR
Cilt20tr_TR
Sayı2tr_TR
Başlangıç Sayfası669tr_TR
Bitiş Sayfası688tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster