Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Erdal" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • [ X ]
    Öğe
    Tarih derslerinin yerel tarihe ve kaynaklarına dayalı etkinlikler aracılığıyla işlenmesinin öğrencilerin derse yönelik tutumlarına etkisi
    (Adıyaman Üniversitesi, 2013) Akçalı, Aslı Avcı; Aslan, Erdal
    Türkiye’de tarihin öğretimine ilişkin yöntem ve yaklaşımları konu edinen araştırmaların sayısında son yıllarda önemli bir artış görülmesine karşın pratikte bunun öğretim ortamlarına ve araçlarına yansımaları oldukça sınırlı kalmaktadır. Bu çalışmada geleneksel yöntemle, öğretmeni ve ders kitabını merkez alarak işlenen tarih dersleri yerine, yeni tarih öğretimi anlayışının da önemli bir öğesi olan yerel tarihe ve kaynaklarına dayalı etkinlikler aracılığıyla işlenen derslerin, öğrencilerin tarih dersine yönelik tutumları üzerinde yaratacağı farklılıkların ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada araştırma deseni olarak ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, İzmir ili sınırları içinde bulunan Bornova Koleji Anadolu Lisesi’nde, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının bahar yarıyılında, 10. sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan öğrenci sayısı deney grubunda 21, kontrol grubunda ise 19 olmak üzere toplam 40’tır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen “Tarih Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Görüşme Formu” aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda tarih dersinde yerel tarihe ve kaynaklarına dayalı olarak ders işlenmesinin öğrencilerin tarih dersine yönelik tutumlarını arttırma konusunda geleneksel yönteme göre daha etkili olduğu ortaya konmuştur. Öğrencilerle yapılan görüşmelerde ise tutum ölçeğinden elde edilen bulguları destekleyen sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda tarih derslerinde yerel tarihin ve buna ilişkin kaynakların kullanımının yaygınlaştırılması konusunda çeşitli öneriler sunulmuştur.
  • [ X ]
    Öğe
    Tarih öğretiminin iyileştirilmesi yolunda alternatif bir yöntem:Sözlü tarih
    (Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi, 2012) Akçalı, Aslı Avcı; Aslan, Erdal
    Sözlü tarih, bir araştırma yöntemi olarak tarih yazıcılığı ve öğretimi için önemli veriler, bakış açıları ve uygulama olanakları sağlamaktadır. Geçmişi çok eskiye dayansa da sözlü tarih uzunca bir dönem tarihçilerin gündemi dışında kalmıştır. Özellikle II. Dünya Savaşı sonrasında ise zengin bir araştırma ve veri kaynağı olarak araştırmacıların başvurduğu bir yöntem haline gelmiştir. Bu araştırmada öncelikle sözlü tarihin ne olduğu, tarihsel geçmişi ve günümüzdeki algılanış biçimi değerlendirilmiştir. Ardından sözlü tarihin tarihçilik, tarih eğitimi ve toplum açısından taşıdığı değerden bahsedilmiş ve bir yöntem olarak ne açılardan eleştirildiği konusuna değinilmiştir. Son olarak ise tarihçiler ve eğitimcilerin sözlü tarih çalışması yaparken nelere dikkat etmeleri gerektiği konusu işlenmiştir.

| Bilim ve Sanat Vakfı | Kütüphane | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Vefa Caddesi, No:41, 34134, Fatih, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim